dissabte, 6 d’octubre del 2007

Les veritats de'n Groucho

Fa ja alguns dies vaig penjar en aquest bloc alguna cosa referent als germans Marx, tot acabant amb la promesa de que algun dia penjaria alguna de les millors frases de'n Groucho. Sé que és un recurs fàcil fet servir bastant sovint a multitud de blocs, però tant em fa. He fet, doncs, una petita cerca per internet i aquí us en deixo una selecció de les que, al meu parer, són les grans veritats de'n Groucho Marx i que, evidentment, moltes però no totes comparteixo:

Groucho i la visió d'ell mateix:
  • No penso pertànyer a cap club que m'accepti com a soci.
  • Aquests són els meus principis, si a vostè no li agraden, en tinc d'altres.
  • El secret de la vida és l'honestedat i el joc net... si pots simular això, ho has aconseguit.
  • He de confessar que vaig néixer a una edat molt prematura. Quan em vaig adonar ja havien passat quatre anys i mig.
  • Citeu-me dient que m'heu citat malament.
  • Dubto que cap càmera pugui captar la meva bellesa interior.
  • Partint del no-res vaig aconseguir arribar als cims més alts de la misèria.

Groucho i la visió del món:

  • La intel·ligència militar és una contradicció en els termes.
  • Atureu el món que baixo.
  • La política és l'art de buscar problemes, trobar-los, fer un diagnòstic fals i aplicar després els remeis equivocats.
  • La justícia militar és a la justícia el que la música militar és a la música.
  • La televisió ha fet meravelles per la meva cultura. Tant bon punt algú encén el televisor, me'n vaig a la biblioteca i llegeixo un bon llibre.

Groucho i els negocis:

  • Hi ha tantes coses més importants que els diners! Però costen tant!
  • Pagar el compte?... Quin costum tan absurd!
  • Fill meu, la felicitat està feta de petites coses: un petit iot, una petita mansió, una petita fortuna...
  • S'accepten propines? Té cinc dòlars?... Doncs guardi-se'ls perquè potser més tard els hi demanaré.
  • Si volgués un centau, trencaria la guardiola del meu fill -si tingués un fill-.
  • Que li donin el deu per cent de les meves cendres al meu promotor artístic.

Groucho espontani:

  • Servei d'habitacions? Enviïn-me una habitació més gran.
  • Ell pot semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no es deixin enganyar. És realment un idiota.
  • He gaudit molt amb aquesta obra de teatre, especialment en el descans.
  • Fins i tot un nen de cinc anys seria capaç d'entendre-ho. Ràpid! Busqui un nen de cinc anys!
  • A qui creurà vostè? A mi o als seus propis ulls?

Groucho romàntic:

  • El matrimoni és la principal causa de divorci.
  • Mai oblido una cara, però en el seu cas faré una excepció.
  • Bec per a fer interessants les altres persones.
  • No és la política el que crea mals companys de llit, sinó el matrimoni.
  • Fa temps vaig conviure dos anys amb una dona, fins que vaig descobrir que els seus gustos eren exactament iguals als meus: els dos ens deliem per les dones.
  • Es vol casar vostè amb mi? És vostè rica? Contesti primer la segona pregunta.
  • Fins després bonica... Renoi!, el compte del sopar és caríssim!... És un escàndol!... Jo de tu no el pagaria!
  • Està boja per mi. Quina dona no ho està? Sé que ara em preguntarà quin és el meu secret... Què en sou d'agosarat! El secret és no donar-les a entendre que les estima. No anar mai darrere seu. Que vagin elles darrere vostre. S'ha d'avivar el foc de l'amor amb el ventall de la indiferència.
  • És vostè la dona més bella que he vist en la meva vida... la qual cosa no diu gaire al meu favor.
  • Que per què estava jo amb aquella dona? Perquè em recorda a tu. De fet, em recorda a tu més que tu mateixa.
  • En aquesta indústria, tots sabem que darrere un bon guionista hi ha sempre una gran dona, i que darrere d'aquesta hi ha la seva muller.
  • El veritable amor es presenta tant sols un cop a la vida... i després ja no hi ha qui se'l tregui de sobre.
  • Em vaig casar a un jutjat. Hagués hagut de demanar un jurat.
  • És vostè vídua i multimilionària? No se n'adona de que estic intentant dir-li que l'estimo?
  • He passat una magnífica nit. Però no ha estat aquesta.