diumenge, 11 de novembre del 2007

Desmuntant Woody Allen

Fa poc va arribar a les meves mans el llibre Desmuntant Woody Allen, un recull de frases brillants del geni de Brooklin realitzat pel periodista Víctor Fernández. A dins es barregen expressions extretes de pel·lícules, entrevistes, o bé entregues de premis. N'hi han de divertides, de més superficials, d'altres més profundes, i tocant molts àmbits de la vida i del més enllà. Tenint en compte que es tracta d'un personatge que mai assisteix a la gal·la d'entrega dels premis Oscar (fins i tot estant nomenat!), ja que coincideix amb els assajos de la seva banda de jazz, ens podem fer una primera impressió de la singularitat de la seva personalitat. Què et sembla doncs si compartim algunes de les seves cites més conegudes?


Woody Allen i la vida:
  • L'eternitat es fa llarga, sobretot al final.
  • No crec en una vida posterior, però per si de cas m'he canviat de roba interior.
  • Que feliç seria si fos feliç.
  • M'interessa el futur perquè és el lloc on passaré la resta de la meva vida.
  • Morir és com dormir, però sense aixecar-se a pixar.
  • Els somniadors són els salvadors del món.
  • Gaudeix del dia fins que un imbècil te l'arruïni.
  • Tots els homes són mortals. Sòcrates era mortal. Per tant, tots els homes són Sòcrates. Cosa que significa que tots els homes són homosexuals.
  • Els diners són millor que la pobresa. Solament per motius econòmics.
  • Si no t'equivoques de tant en tant, vol dir que no aprofites totes les teves oportunitats.
  • "Oh, sempre veus el got mig buit." "No. Sempre el veig mig ple. De verí!"
  • M'agrada la pluja. Neteja els records de la vorera de la vida.

Woody Allen, geni i figura:

  • Res m'agrada i enorgulleix més que ser considerat un cineasta europeu.
  • Vaig al psicoanalista des de fa quinze anys. Li donaré un any més i després me n'aniré a Lourdes.
  • Em dol no poder assistir al teu 75 aniversari, però espero que tu vinguis al meu. ("Carta a Groucho Marx")
  • El que més odio que em demanin perdó abans de trepitjar-me.
  • La marihuana causa amnèsia i... altres coses que no recordo.
  • Els avantatges del nudisme són evidents a la vista.
  • Els mosquits moren entre aplaudiments.
  • No conec la clau de l'èxit, però sé que la clau del fracàs és tractar de complaure tot el món.
  • El meu pare va vendre la farmàcia perquè no hi havia més remei.
  • Vaig fer un curs de lectura ràpida i em vaig llegir Guerra i pau en vint minuts. Crec que parlava una mica sobre Rússia.
  • Jo vaig ser expulsat del col·legi per copiar en l'examen de metafísica; vaig mirar en l'ànima del noi que s'asseia al meu costat.
  • Em llevo, em poso la camisa i em cau un botó. Després obro la porta del cotxe i em cau el pany. I ara em fa por anar al lavabo.
  • "Li van disparar als ulls." Oh, Déu meu, és cec?" "És mort."

Woody Allen, l'amor i el sexe:

  • Alguns matrimonis acaben bé, uns altres duren tota la vida.
  • El diabètic no pot anar de lluna de mel.
  • El cor és un múscul molt, molt elàstic.
  • El sexe sense amor és una experiència buida. Però com a experiència buida és una de les millors.
  • El cervell és el meu segon òrgan favorit.
  • El sexe és brut? Només si es fa de la manera correcta.
  • L'última vegada que vaig estar dintre d'una dona va ser quan vaig visitar l'Estàtua de la Llibertat.
  • "Vaig dormir amb una persona per diners. Això em converteix en prostituta?" "No, només per la definició del diccionari."
  • L'única vegada que la meva dona i jo vam tenir un orgasme simultani va ser quan vam firmar el divorci davant el jutge.
  • Bígam: idiota al quadrat.
  • El sexe és com una partida de mus: si no tens una bona parella... més et val tenir una bona mà.
  • Estimeu-vos els uns sobre els altres.

Woody Allen, fent amics:

  • Drew Barrimore canta molt malament. La gent sorda no vol veure els seus llavis en moviment.
  • Els japonesos no miren, sospiten.
  • La música japonesa és una tortura xinesa.
  • Aquest home és un mentider i un assassí, i ho dic amb tot el respecte.
  • Veig desastre. Veig catàstrofe. Pitjor, veig advocats!
  • Hi ha estudiants a qui els afligeix anar a l'hipòdrom i veure que fins i tot els cavalls aconsegueixen acabar la seva carrera.